miércoles, 22 de abril de 2015

ACTOS 23 ABRIL

Con motivo del día 23 de abril, día nacional de Aragón las organizaciones sindicales: CATA, CUT, OSTA, Intersindical de Trabajadores y Trabajadoras de Aragón (SOMOS-i, STEA-i, SF-i), SASA, hemos organizado una serie de actos, que pasan por la confección de un manifiesto nacional para el 23 de abril, una concentración- rueda de prensa en la que se presentara un borrador de la carta social aragonesa, y un acto lúdico en el parque del Tío Jorge, en el que también participara el movimiento social aragonés En A tuya Man.
 Este año 2015, hay que hacer balance de cómo se encuentra la situación social económica, cultural y política en un año electoral. Los datos no son nada satisfactorios, puesto que Aragón, cuyo Estatuto de Autonomía se rige por el artículo 151 de la Constitución española, sigue siendo una autonomía de segunda, muy lejos de las competencias que tienen en Euskalherria o Cataluña.

Por todo ello, te convocamos a la concentración que realizaremos el día 23 de abril, a las 11 horas, frente a la entrada de la sede del Gobierno de Aragón en Pº María Agustín 36, de Zaragoza.


Ante o 23 d'abril, diya nacional d'Aragón, queremos manifestar o siguién:
Os dreitos d'a ciudadanía aragonesa, continan en retecule debiu a's reformas diseñadas por a Troika (Comisión Europea, FMI y Banco Central Europeo), que fielmen aplican o Gobierno de Madrid y o Gobierno d'Aragón.
Esta política de continos retallos y pautos politicos y economicos que se deciden en a UE, aquí en Aragón, nos ye levando al total espalde de nuestro teixiu produtivo propio, agricultura, minería, ganadería, etc., tal como se ha demostrau con a clamada crisis ucraniana, en a que as midas de presión dica Rusia, han feito que a mayoría d'a produción de frutas aragonesas, no tenesen salida a lo exterior y estasen enronadas en os propios campos, con o consiguién perchuicio pa os agricultors aragoneses.
Tamién semos sufrindo o desmantelamiento d'os nuestros servicios públicos. Sanidad, educación, transporte se troban en una privatización d'as estructuras suyas, esto se chune a la falta de inversión publica y a la explotación d'a empresa privada, que cada vez chenera menos riqueza y más desemplego.
Mostramos la nuestra oposición al TTIP, demandando a retirada inmediata d'o proyeuto d'o Tratau de Libre Comercio (TTIP), que se ye negociando de culas a la población.
O desemplego, contina en tasas altismas, con más de cien mil paraus, especialmen entre mullers, con unas leis que alargan a vida laboral dica os 67 años, impedindo lo acceso a lo mercau laboral d'os chovens que rematan os suyos estudios y/u son en edá de treballar viyéndose obligaus a emigrar d'a nuestra tierra.
Vivimos en una situación de desesperación, en la que se ye desahuciando a familias enteras de las viviendas suyas, an tener treballo no ye sinonimo de poder vivir dínnamen, ni de arribar al cabo d'o mes y os salarios han baixau entre que os produtos basicos son puyando, especialmen la electricidá.
O Gobierno d'Aragón no ye fendo cosa pa paliar esta penible situación economica que semos padecendo.
Cal tomar decisions y embrecarnos en un cambio d'o autual modelo social y economico, tenemos que estar a  clase treballadora a que decidiamos os cambios a reyalizar, d'o contrario serán os poders economicos os que continen imponendo os suyos criterios.
Pa salir de esta situación, precisamos que o Gobierno d'Aragón tienga mayors cuotas de poder de decisión. Tenemos que defender os nuestros dreitos socials y laborals, defender a calidad d'os servicios publicos y conseguir paulatínamen, un cambio de modelo, an os aragoneses y aragonesas podiamos decidir por nusatros mismos o modelo politico que deseyamos tener.
Exichimos que no se pague a deuda a's bancos y que se retire a modificación d'o art. 135 d'a Constitución española, que prima o pago d'a deuda fren a's dreitos y necesidaz d'as presonas. Por ello instamos a o Gobierno de Aragón a negarse a abonar a o Estau español a partida economica correspondién pa pagar dita deuda.
Precisamos solucions propias pa liberarnos d'as politicas que nos imposan dende Bruselas y dende Madrid y garantizar, como ciudadans y ciudadanas, las nuestras necesidaz basicas.
Tenemos que movilizarnos pa conseguir una Carta de dreitos socials pa Aragón, que supose un nuevo modelo social y economico pa o nuestro territorio, en o que quede encuadrau un Marco Propio de relacions laborals y Socials.
Este modelo debe garantizar os dreitos basicos d'as treballadoras y treballadors, chovens, mullers y chubilaus, ye decir, emplego dinno, proteción social, pensions dinnas, biens esencials como son: vivienda, gas, eletricidá, augua y servicios publicos chestionaus por a Almenistración, evitando que sean fuen de lucro en mans privadas, garantizando asinas una calidá, que la ciudadanía se mereixe.
¡¡¡ Ent'alto Aragón!!

No hay comentarios: